de Kok advies en training

de Kok advies en training
Afdrukken


De moderne organisatie houdt rekening met de wensen van haar klanten.
Uw organisatie is hierop geen uitzondering. Contact met uw klanten zal grotendeels via brieven verlopen.
Voor uw bedrijfscorrespondentie betekent dit dat het accent moet verschuiven naar een meer klantgerichte benadering.

Klantgericht is een term die we tegenwoordig te pas en te onpas horen. Maar wat is nu concreet een klantgerichte benadering? De training Klantgericht schrijven geeft u duidelijke aanwijzingen en adviezen om bij uw correspondentie de lezer, uw klant, meer in het vizier te hebben.

Bijvoorbeeld: “Wij zenden u hierbij ... , wij zullen ervoor zorgen ...” is wij-gericht en niet erg klantgericht. Makkelijk op te lossen door “U ontvangt hierbij en U kunt erop rekenen dat”.

Wilt u meer weten over hoe u klantgerichter kunt schrijven of wilt u uw kennis over bedrijfscorrespondentie opfrissen en op de hoogte gebracht worden van nieuwe inzichten,

 

We wisselen theorie af met veel praktische oefeningen. Meegebrachte (eigen) brieven zijn vaak de basis voor deze oefeningen. Er is ruimte voor het uitwisselen van eigen schrijfervaringen. De deelnemers kunnen tussentijds eigen brieven ter beoordeling aan de trainer toezenden.

N.B. De mogelijkheid bestaat om de training Klantgericht schrijven te combineren met de training Nieuwe spelling.

Duur
Twee dagen, gevolgd door een terugkomdagdeel. Als u kiest voor een gecombineerde training Klantgericht schrijven-Nieuwe spelling is de duur drie dagen.

Kosten
€ 675,-. per persoon.
Gecombineerde training € 750,-.
De prijzen van beide trainingen zijn inclusief lunches, trainingsmateriaal en het boek “Stijlwijzer, praktische handleiding voor leesbaar schrijven” van Van der Horst.

dan is de training Klantgericht schrijven iets voor u.


Doel
Na het volgen van de training:
bent u in staat om goede, klantgerichte brieven te schrijven
kunt u verschillende soorten brieven schrijven (klachtenbrief, begeleidende brief, slecht-nieuwsbrief enz.)
vermijdt u cliché-formuleringen.

Doelgroep
Alle medewerkers die binnen hun werkzaamheden regelmatig teksten schrijven.

Onderwerpen
Vormgeving en briefconventies
Stijl-aspecten van klantgericht schrijven (lange zinnen, tangconstructies, naamwoordstijl, ingewikkelde voorzetselconstructies, lijdende vorm, lange, moeilijke en ouderwetse woorden, duidelijke en aantrekkelijke taal)
Tips voor klantgericht schrijven (bijvoorbeeld “van wij naar u”, je kunnen verplaatsen in de lezer)
Cliché-formuleringen
Schrijfprocedure
Soorten brieven en toon van brieven
Huisstijl, uniformiteit
Beoordeling van eigen (organisatie)brieven aan de hand van evaluatieformulieren.
 


Aantal deelnemers

Maximaal 10 deelnemers.

Plaats
In overleg.

Maatwerkmogelijkheden

Vanzelfsprekend kan de training voor meerdere medewerkers uit dezelfde organisatie op maat worden gemaakt. Als u geïnteresseerd bent in een training op maat, neemt u dan contact op met De Kok Advies & Training.

Ook is het mogelijk om de training als individuele coaching te volgen. De duur van de coaching is door de individuele aandacht korter dan bij een groepstraining. Kosten van de coaching kunt u opvragen. Wij brengen graag offerte uit.

U kunt geheel vrijblijvend met ons overleggen over mogelijkheden om de inhoud van de training op uw organisatie toe te snijden.

Klik
hier om terug te gaan naar het trainingen overzicht.

Verder